Naše cíle a pravidla
Dlouhodobé cíle CHB
- Umožnit člověku z cílové skupiny osvojení si takových dovedností a návyků, které mu umožní žít maximální měrou běžným způsobem života, tak, aby se co nejvíce přiblížil k životnímu standardu běžné (věkově srovnatelné) populace.
- Poskytovat služby uživatelům na základě jejich individuálních možností a přání v souladu s registrací služby.
- Zajistit zprostředkování podpůrných služeb v těch adaptačních oblastech, které jsou nezbytné pro jejich začlenění do většinové společnosti.
- Poskytovat odborné a bezpečné služby, které respektují důstojnost uživatelů a jsou založeny na principech etického kodexu sociálních pracovníků ČR.
- Rozvíjet kvalitu služeb, stravování a prostředí, ve kterém uživatelé během pobytu žijí a pracují.
- Respektovat svobodu rozhodnutí jako nejvyšší hodnotu člověka.
Zásady poskytování služby
Respektování potřeb uživatele – všichni zaměstnanci respektují:
- Právo uživatele rozhodovat o svém životě.
- Právo uživatele určovat si rozsah a zaměření poskytovaných služeb.
- Základní lidská práva uživatelů.
- Ochranu osobní svobody.
- Soukromí uživatele.
- Chrání osobní údaje uživatele.
- Akceptují další potřeby uživatele vyplývající z nutnosti zachování lidské důstojnosti. Vlastní i cizí odlišnost.
Principy poskytování sociálních služeb
Diskrétnost
Uvědomujeme si, že diskrétnost je důležitým prvkem při jednání a při práci s uživatelem. Diskrétnost zachováváme při získávání informací poskytnutých uživatelem, které jsou nutné pro naši společnou práci.
Nestrannost
Všechny naše uživatele posuzujeme nestranně a rovnoprávně.
Standardizace
V Zeeland, Chráněné bydlení vytváříme standardy kvality sociální péče, kterými se řídíme při poskytování služeb sociální péče. Snažíme se, aby je všichni znali a ztotožňovali se s nimi.
Ochrana osob před předsudky a negativním hodnocením
Chráníme uživatele před předsudky a negativním hodnocením, ke kterému by mohlo dojít v důsledku poskytované služby na základě vnitřních pravidel, která máme vytvořena.
Řádný průběh sociální služby
Máme písemně zpracovány metodické pokyny, vnitřní pravidla – směrnice, pracovní postupy, které zaručují řádný průběh poskytování sociální služby, a podle nich.
Partnerský přístup k uživateli
Zaměstnanci organizace s uživatelem spolupracují na hledání vhodných řešení a společně plánují průběh poskytování služby.
…a další, se kterými Vás rádi podrobně seznámíme v úvodním rozhovoru.